تی وی وال | اجرای کناف | اجرای کابینت

آرکا دیزاین

اطلاعات تماس

اجرای کابینت

طراحی و اجرای کابینت تهران

طراحی و اجرای کابینت تهران

طراحی و اجرای کابینت از جمله مهم ترین قسمت در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است. همانند بسیاری از عناصر خانه شما، رنگ کابینت آشپزخانه مجموعه ای از گزینه ها را به شما پیشنهاد می دهد. اما، از آنجا که آشپزخانه غالباً فضایی است که زیبایی و سودمندی را درهم می آمیزد.

طراحی و اجرای کابینت باید با توجه به فضای آشپزخانه انجام شود. برای آشپزخانه هایی که فضای کم دارند باید کابینت به گونه ای طراحی شود که از حداکثر فضای آشپزخانه بتوانید استفاده کنید. نکات زیادی است که باید در هنگام نصب کابینت در نظر گرفته شود و اگر این نکات رعایت نشود شما در آینده با مشکلاتی مواجه می شوید.

برای مثال در استفاده از یراق آلاتی مانند ریل کشوها و لولای در کابینت ها باید از اجناسی مرغوب استفاده شود تا کابینت ها پس از مدتی دچار انواع مشکلات نشوند. بنابراین در انتخاب افرادی که کابینت را برای شما نصب می کنند باید بسیار دقت کنید تا از بهترین ابزار برای نصب کابینت استفاده نمایند و همچنین مراحل نصب کابینت را به درستی انجام و به پایان برسانند. کارولین هارمون، مدیر استراتژی ترند در Lowe’s می گوید.: “آشپزخانه سفید هرگز از مد نمی افتد. اما رنگ های دیگری نیز وجود دارد که با روش های بزرگتری به فضای آشپزخانه منتقل می شوند. “کابینت های دو رنگ، که در آن کابینت های بالا و پایین هر کدام رنگ خاص خود را دارند محبوب هستند. و ابعاد کمی بیشتر به فضا می بخشند. “در همین حال ، آبی ها و سبزها در فضای آشپزخانه تقریباً خنثی شده اند. زیرا ما می بینیم که مردم در حال آوردن احساس فضای بیرون از خانه به داخل هستند.

اگر می خواهید آشپزخانه خود را بازتر و هوادارتر کنید، گزینه های بیشتری نسبت به رنگ سفید استاندارد دارید. هارمون می گوید: فراموش نکنید که اگر به دنبال روشن شدن یک ردپای کوچک هستید. آبی روشن و خاکستری را نیز در نظر بگیرید.” گزینه ای دیگر؟ یک پالت اسپیلت. هارمون توصیه می کند. اگر می خواهید ظاهر کابینت های دیواری را به فضای آشپزخانه خود بازتر کنید. رنگ های سفید یا روشن را برای کابینت های بالایی خود در نظر بگیرید و رنگ های جسورانه خود را برای کابینت های پایین ذخیره کنید. این همچنین به افزودن رنگ در فضاهای کوچکتر کمک می کند.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به سبک مدرن و کلاسیک قابل اجرا می باشد. در هر دوی این سبک ها اگر طراحی با دقت بالا و دانش کافی انجام شود نتیجه نهایی کاری زیبا، متناسب با فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی خانه می باشد.

اجرای کابینت در تهران

پس اگر به تازگی صاحب خانه شده اید و یا اینکه به فکر بازسازی آشپزخانه هستید، باید به دنبال یک کابینت ساز خوب بگردید. اجرای کابینت در تهران موضوعی است که دقت زیادی را می طلبد و نیاز به بررسی هایی دارد. کابینت ها انواع مختلفی از نظر جنس، طرح و اندازه دارند و انتخاب تمامی این موارد با کمک یک مشاور و یک طراح کابینت حرفه ای صورت می گیرد. پس از آن کار تولید کابینت آشپزخانه انجام می شود.

طراحی کابینت مدرن

در طراحی به سبک مدرن، از شلوغی و تجمل گرایی عبور کرده و با استفاده از طراحی های ساده و مینیمال از شلوغی ها و تجمل گرایی ها دور و احساس آرامش بصری را در کنار یک طرح زیبا وارد آشپزخانه خواهیم کرد. در کابینت های طراحی شده به روش مدرن، درب ها ساده بدون برجستگی و ابزار و صاف می باشند. هم چنین باید توجه نمود که ترکیب رنگ و تمیزی کار اجرایی در کابینت های مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است که می شود با طراحی حرفه ای و از همه مهمتری یک اجرای بی نقص نتیجه ای شگفت انگیز را رقم زد.

طراحی کابینت کلاسیک

طراحی و اجرای کابینت کلاسیک دنیای دیگری نسبت به سبک مدرن دارد. این نوع سبک طراحی و اجرا مختص افراد با سلایق خاص می باشد. اصلی ترین مشخصه کابینت های کلاسیک استفاده از طرح های برجسته روی در و یا تاج یونیت در کابینت است. این سبک با طرح های سلطنتی خود حس زیبایی خاص را القا می کند.

اجرای انواع کابینت

به چه سبکی از کابینت ها علاقه مند هستید؟ ابعاد آشپزخانه شما چقدر است؟ ساخت و طراحی کابینت برای هر آشپزخانه ای با توجه به ابعاد و سبک کلی دکوراسیون منزل متفاوت است. اگر اجرای انواع کابینت آشپزخانه به درستی صورت نگیرد، دکوراسیون منزل دچار ناهماهنگی خواهد شد و نمای بدی ایجاد می شود. این اجرای نادرست زحمات و هزینه هایی را که در تولید کابینت صورت گرفته هدر خواهد داد. بنابراین اجرای کابینت باید به نحوی صورت گیرد که نتیجه مد نظر مشتری و مطابق با طراحی قبل از اجرا صورت گرفته باشد.

دلیل اهمیت دکوراسیون آشپزخانه این است که آشپزخانه برای خیلی از افراد قلب خانه به شمار می رود، زیرا وقت زیادی را برای آشپزی و انجام بسیاری دیگر از کارها، در آن می گذرانند. بنابراین اگر قرار باشد زمان زیادی در آشپزخانه سپری شود، نوع سبک و رنگ و طرح دکوراسیون آن روی روحیه افراد تاثیر گذار خواهد بود. کابینت ها بیشترین تاثیر را در دکوراسیون آشپزخانه دارند و طرح آن، چیدمان سایر وسایل در آشپزخانه را تعیین می کند.

رنگ کابینت آشپزخانه می تواند با گذشت زمان تغییر کند. کوینت می گوید: گونه های مختلف چوب و لکه های مختلف با کیفیت متفاوت در برابر آفتاب واکنش نشان می دهند. و می توانند با گذشت زمان زرد، تیره یا روشن شوند. پس از سالها بسیار معمول است که کابینت های پایین سایه کاملاً متفاوت از کابینت های بالایی باشند. که به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار می گیرند. هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه ، میزان تابش نور خورشید را در نظر بگیرید. و از دوام، مواد و تولید کننده آن اطمینان حاصل کنید که کیفیت در طول سالها ادامه داشته باشد.

انواع کابینت

در طراحی کابینت مدرن نوع و جنس کابینت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد ما در اینجا کابینت‌ها را براساس مواد اولیه، به هفت گروه دسته‌بندی می‌‌کنیم :

۱. کابینت ام دی اف MDF

این کابینت‌ها، از پسماند‌های غیرقابل مصرف چوب ساخته می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی کابینت MDF، شکل‌پذیری آن است که امکان هماهنگی با فضا‌های مختلف را ایجاد می‌کند. مهم‌ترین نقطه ضعف این کابینت‌ها، حساسیت در مقابل آب می‌باشد.راه‌حل این مشکل، بسیار ساده است بهتر‌است در نقاطی که در معرض مستقیم آب قرار دارد مانند سینک ظرفشویی از مواد PVC استفاده شود. PVC جزء مواد ضد آب محسوب می‌شود. از مزایای دیگر کابینت MDF می‌توان به مقاومت دربرابر حرارت و عایق بودن در مقابل صدا اشاره کرد.

۲. کابینت های گلاس

چارچوب اصلی این کابینت، از MDF سفید است و جنس درب‌ها و قسمت‌هایی که در معرض دید قرار دارد از جنس ورق‌ های گلاس ساخته می‌شود. براقی و تنوع در طرح و رنگ، زیبایی ظاهری این کابینت‌ها را دوچندان می‌کند.

۳. کابینت ممبران (وکیوم)

جنس چارچوب اصلی ممبران، MDF سفید می‌باشد. سازندگان این کابینت با استفاده از دستگاه CNC روی ام دی اف خام را حکاکی می‌کنند سپس با به کارگیری دستگاه مکش، روکش طرحدار، را روی ام دی اف می‌چسبانند. در این روش، می‌توان طرح‌های پیچیده و کلاسیک را به راحتی اجرا کرد.

۴. کابینت ملامینه

ماده اولیه ساخت این کابینت، ورق‌های ملامینه است. در واقع این ورق‌ها، چوب نئوپان است که با یک لایه نازک ضد خش به نام ملامینه پوشانده شده است.  نقطه ضعف این کابینت نیز حساسیت به رطوبت است بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب به کابینت ملامینه، آن را در معرض آب قرار ندهید.

5. کابینت‌ چوبی

کابینت‌های چوبی دارای دو نوع می‌باشد کابینت‌های تمام چوبی و کابینت‌ روکش چوب. در ظاهر، این کابینت‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و نمای بیرونی هردو از چوب واقعی ساخته شده است. تفاوت این دو نوع کابینت، در مقدار چوب مصرفی آن‌ها و به تبع آن تفاوت قیمت آن‌هاست

۶. کابینت تمام چوبی

چارچوب اصلی این کابینت‌ها از جنس چوب خالص است. به همین دلیل جزء گران‌ترین کابینت‌ها محسوب می‌شود.گاهی اوقات سازندگان کابینت با هدف کاهش هزینه‌ها، چارچوب اصلی کابینت را از جنس MDF می‌سازند. پس از تکمیل مراحل ساخت کابینت چوبی، برای زیبایی بیشتر کار، با استفاده از رنگ‌های پلی‌استر، یک لایه نازک روی کابینت‌ها ایجاد می‌کنند.

۷. کابینت روکش چوب

یونیت یا چارچوب اصلی کابینت‌های روکش چوب از جنس ام دی اف است و لایه رویی آن با یک لایه نازک چوب پوشانده می شود. پرطرفدارترین روکش‌ها، چوب‌های درخت ملچ و بلوط می‌باشد. برای رنگ کردن این نوع کابینت نیز از رنگ‌های پلی‌استر استفاده می‌شود. قیمت این کابینت‌‌ها، نسبت به کابینت‌های تمام چوبی به صرفه‌تر است.

8. کابینت فلزی

امروزه استفاده از این کابینت‌ها، تقریبا منسوخ شده است. البته کابینت‌هایی که از جنس استیل هستند هنوز زیبایی خاص خود را دارند. در اغلب مواقع کابینت‌سازها برای صرفه اقتصادی بیشتر از چارچوب‌های فلزی و درب‌های ام دی اف استفاده می‌کنند. نقطه ضعف کابینت‌های فلزی حساسیت نسبت به رطوبت و آب می‌باشد. از این رو احتمال ایجاد پوسیدگی و زنگ زدگی در کابینت‌های فلزی زیاد است.

سبک‌های اجرای کابینت

در این بخش از طراحی کابینت مدرن به معرفی تعدادی از سبک‌های کابینت می‌پردازیم.

۱. طراحی کابینت مدرن(Modern) : به لحاظ تاریخی، سبک مدرن، شامل طراحی‌های امروزی تا نیمه قرن بیستم می‌شود اما سرعت تغییر سبک‌های دکوراسیون سبب می‌شود که دکوراسیون چند سال گذشته، امروزه کهنه و قدیمی محسوب می‌شود. در واقع واژه مدرن، نقطه مقابل سبک سنتی است. کابینت‌های این سبک، ساده، براق و بدون قاب است. اجتناب از به کار بردن تزئینات اضافه و استفاده از خطوط افقی قطور از ویژگی‌های این سبک است.

۲. آشپزخانه به سبک کلبه‌ای (Cottage Style) : از ویژگی‌های این سبک ایجاد حس نوستالژی، سادگی و زندگی آرام در انسان می‌باشد. استفاده از کفپوش‌های چوبی، رنگ‌های ملایم و پرده‌های رنگارنگ از خصوصیات این سبک است.

۳. آشپزخانه به سبک شبی شیک (Shabby Chic Style) : در این سبک از میز، صندلی و وسایل آنتیک استفاده می‌شود. کابینت‌ها و وسایل این سبک، سفید رنگ بوده و برای ایجاد تعادل و جلوگیری از یکنواخت شدن هاله‌های سبز و خاکستری رنگ به آن اضافه می‌شود.

۴. آشپزخانه به سبک ساحلی(Beach Style) : در این سبک، از تمامی علائم دریایی استفاده می‌شود. رنگ‌هایی که می‌توان در این سبک از آن استفاده کرد عبارتند از آبی، سفید، زرد ملایم، سبز است. به عنوان مثال برای درب‌های کابینت از شیشه و برای صندلی‌ها نیز از حصیر یا چوب‌های کهنه استفاده می‌شود. مابین کابینت‌ها نیز با کاشی‌های آبی پوشانده می‌شود

۵. آشپزخانه به سبک سنتی (Traditional): همانطور که در توضیح سبک مدرن عنوان شد سبک سنتی و مدرن نقطه مخالف یکدیگرند. در این آشپزخانه‌ها، بیشتر از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده می‌شود. در سبک سنتی کابینت‌ها، طاقچه‌ای شکل بوده و دارای درب‌های شیشه‌ای و فلزی هستند. استفاده از تزئینات زیاد در این سبک اهمیت خاصی دارد.

۶. آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی (Scandinavian): این سبک، جزء دکوراسیون‌های مدرن محسوب می شود و رنگ‌های اصلی استفاده شده در سبک اسکاندیناوی شامل رنگ طبیعی چوب، آبی، سفید و خاکستری می‌باشد. اغلب طراحان دکوراسیون، با پرداختن به جزئیات و افزودن تزئینات به زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه کمک می‌کنند.

۷. آشپزخانه به سبک آسیایی (Asian): همانطور که از نام این سبک پیداست در این سبک، از وسایل آسیایی استفاده می‌شود. کابینت‌های سبک آسیایی مانند سبک مدرن، ساده و عاری از هرگونه تزئین می‌باشند. ویژگی دیگر این سبک، استفاده از چوب و شیشه برای درب کابینت‌ها است.

۸. آشپزخانه به سبک ویکتوریا (Victorian): عنصر اصلی این سبک، تزئینات زیاد می‌باشد. کابینت‌های سبک ویکتوریا، دارای حکاکی‌های ظریف و تزئینات زیاد بوده و از سنگ‌های مرمر، گرانیت، چوب، سنگ صابونی و سنگ مصنوعی به عنوان صفحه کابینت استفاده می‌شود.

۹. آشپزخانه به سبک معاصر(Contemporary): در واقع این سبک، شباهت زیادی به سبک مدرن دارد. استفاده از وسایل براق مانند استیل و رنگ‌های روشن مانند سفید از خصوصیات سبک معاصر می‌باشد. از اصول مهم این سبک پیروی کردن از مد‌های جدید است به همین دلیل ویژگی‌های آن متغیر است به عنوان مثال امروزه در این سبک از رنگ‌های خاکستری و خنثی استفاده می‌شود.

۱۰. آشپزخانه به سبک روستیک یا روستایی (Rustic): در سبک روستیک از متریال طبیعی مانند سنگ، چوب، الوار، آجر و شومینه استفاده می‌شود. شاید تصور کنید امروزه این سبک منسوخ شده است اما دکوراسیون ویلای تام کروز نمونه بارز استفاده از این سبک در این دوره می‌باشد.

۱۱. حذف کابینت‌های هوایی: در این سبک، با هدف ایجاد فضایی باز و مدرن، کابینت‌های قسمت فوقانی حذف شده است.

۱۲. شلف‌های دیواری: استفاده از این شلف‌ها، برای دیوار‌های سست، که توان کافی برای نصب کابینت را ندارد مناسب است. زیبایی این شلف‌ها، زمانی بیشتر است که در یک ردیف و به صورت منظم نصب شود.

۱۳. آشپزخانه به سبک تلفیقی (Consolidated): برای ایجاد فضایی متفاوت و منحصر به فرد می‌توانید ترکیبی از چند سبک را در آشپزخانه ایجاد کنید.  به عنوان مثال می‌توانید از کابینت‌های چوبی، سفید و رنگی در کنار هم استفاده کنید.

۱۳. آشپزخانه به سبک کلاسیک (Classic): با توجه به این‌که واژه کلاسیک، متضاد واژه مدرن بوده و قدیمی‌ترین متریال ساخت کابینت، چوب می‌باشد در این سبک، نیز چوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیبایی کابینت‌ها با اجرای پتینه و سند، تامین می‌شود. جلوگیری از به کارگیری تزئینات اضافی، ویژگی دیگر این سبک است.

قیمت کابینت

در عرف بازار، اغلب کابینت‌ساز‌ها در پاسخ به این پرسش که قیمت کابینت‌ چند است؟ قیمت‌ها را با معیار متر (طول) نه متر مربع عنوان می‌کنند که در این روش، محاسبه دقیق قیمت تمام شده ممکن نخواهد بود و تنها حدود قیمت برای شما مشخص می‌شود. موارد زیادی در محاسبه قیمت‌ کابینت، موثر است که مهم‌ترین آن‌ها طرح کابینت، جنس متریال اصلی، نحوه آب‌بندی، یراق آلات و به طور کلی جزئیات اجرا می‌باشد.

 

پروژه های اجرا شده کابینت آرکا دیزاین

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *