تی وی وال | اجرای کناف | اجرای کابینت

آرکا دیزاین

اطلاعات تماس

اجرای کابینت

اهمیت اجرای کابینت

اجرای انواع کابینت

به چه سبکی از کابینت ها علاقه مند هستید؟ ابعاد آشپزخانه شما چقدر است؟ ساخت و طراحی کابینت برای هر آشپزخانه ای با توجه به ابعاد و سبک کلی دکوراسیون منزل متفاوت است. اگر اجرای انواع کابینت آشپزخانه به درستی صورت نگیرد، دکوراسیون منزل دچار ناهماهنگی خواهد شد و نمای بدی ایجاد می شود. این اجرای نادرست زحمات و هزینه هایی را که در تولید کابینت صورت گرفته هدر خواهد داد. بنابراین اجرای کابینت باید به نحوی صورت گیرد که نتیجه مد نظر مشتری و مطابق با طراحی قبل از اجرا صورت گرفته باشد.

طراحی کابینت آشپزخانه

اگر می خواهید کابینتی را طراحی کنید جدای از مشخص کردن سبک آشپزخانه ( سبک کلاسیک ، سبک مدرن و سبک نئوکلاسیک ) باید با اصل اولیه آن آشنا باشید. اولین قدم در طراحی آشپزخانه دانستن مثلث کار می باشد. با دانستن مثلث کار می دانیم که نوع چیدمان آشپزخانه مان به چه صورت باشد.

دومین اصل طراحی کابینت آشپزخانه 

انتخاب سبک آشپزخانه دومین اصل در طراحی کابینت آشپزخانه است. بنابر سلیقه تان و دیدن نمونه های مختلف از پروژه های اجرایی کابینت آشپزخانه می توانید سبک مورد علاقه تان را پیدا کنید. در طراحی کابینت آشپزخانه طرح های بیشماری وجود دارد که مناسب طیف گسترده ای از افراد با هر نوع سلیقه ای می باشد.

اجرای کابینت

هزینه اجرای کابینت آشپزخانه

وقتی به یک نمایشگاه کابینت مراجعه می کنید، هزینه کابینت را بصورت متری با شما حساب می کنند. شما هم ابعاد آشپزخانه را حساب می کنید و متوجه می شوید که ابعاد آن مثلا ۷ متر است. شما هم هزینه متری کابینت و متراژ کابینت را تخمین می زنید و به هزینه ای می رسید که متفاوت از هزینه ی مجری کار است! این متفاوت بودن هزینه ی تخمینی شما با هزینه ی کار به دلایل زیر است:
  • متراژ فضای آشپزخانه
  • قدی هایی که در اجرای کابینت استفاده می شود( مثل سبد و سوپر کابینت و …)
  • نوع نمای کار ( ما در کابینت دو قسمت داریم : بدنه و نما )
  • نوع جزیره ی آشپزخانه
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در اجرای کابینت جایگاه ماشین ظرفشویی و لباس شویی محاسبه نمی شود و فقط صفحه ی روی آن به متراژ اضافه می کند. نوع یراق آلاتی که در طراحی کابینت استفاده می شود نیز مهم است. یراق ها باید با کیفیت و با دوام باشند. اگر کیفیت یراق آلات خوب نباشد بعد از مدتی مثلا ریگلاژ درب ها به هم می خورد. طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه موضوعی کاملا تخصصی است و نیاز به تیمی حرفه ای دارد. شرکت آرکا دیزاین با کادری مجرب و متخصص، متضمن ارائه خدمات با بهترین کیفیت به شما خواهند بود.تیم معماران کارینا بعد از طراحی کابینت آشپزخانه، برآورد هزینه را انجام می دهد تا کارفرما بداند که برای عملی شدن این طرح چقدر باید برای اجرای کابینت آشپزخانه هزینه کند.

اجرای کابینت

۱. انتخاب سبک کابینت آشپزخانه

قبل از هر چیز، باید انتخاب کنید سبک و مدل کابینت آشپزخانه چه باشد. بسیاری افراد به مدل‌های ساده کابینت علاقمند هستند. برخی دیگر تمایل دارند، کابینت‌های فاخر و لوکس داشته باشند. البته به جز سلیقه شخصی، مواردی چون سایز آشپزخانه و سبک دکوراسیون منزل نیز، در انتخاب سبک و مدل کابینت آشپزخانه موثر هستند. به طور کلی، دو سبک رایج کابینت آشپزخانه، کابینت مدرن و کابینت کلاسیک است. کابینت‌هایی مانند کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، رایج‌ترین مدل‌های کابینت مدرن هستند که از نظر قیمتی نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. البته کابینت مدرن را می‌توان با متریال دیگری مانند ممبران و چوب طبیعی نیز طراحی کرد.
  • کاببنت مدرن

مشخصه‌ی بارز کابینت‌های مدرن، سادگی است. این سبک کابینت معمولا در رنگ‌های خنثی و روشن دیده می‌شود. از نظر ظاهری، کابینت مدرن بلند و کشیده می‌باشد تا فضای بیشتری برای جای‌گیری ظروف و لوازم آشپزخانه داشته باشد. کابینت‌های مدرن، به دلیل ظاهر ساده‌ای که دارند، هم در آشپزخانه‌های کوچک و هم آشپزخانه‌های بزرگ کاربرد دارند.
  • کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک، همان طوری که از نامش پیداست، دارای طرح‌های کلاسیک و سنتی است. از مشهورترین مدل‌های کابینت کلاسیک، می‌توان به کابینت تمام چوب کلاسیک و کابینت ممبران اشاره کرد. به دلیل ظاهر پر زرق‌وبرق کابینت‌های کلاسیک، این کابینت‌ها فقط در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار قابلیت اجرا دارند و بهتر است در فضاهای کوچک پیاده نشوند. برای هماهنگی کابینت‌ کلاسیک با اجزای منزل، لازم است از چیدمان فاخر و کلاسیک در خانه استفاده شود.

اجرای کابینت

  • کابینت نئوکلاسیک

مدل جدید‌تر کابینت آشپزخانه، که این روزها بسیار پر طرفدار می‌باشد، کابینت سبک نئوکلاسیک است. کابینت نئوکلاسیک، سبکی تلفیقی است. این کابینت سادگی کابینت‌های مدرن را دارد و از سبک کلاسیک نیز الهام گرفته است. در کابینت نئوکلاسیک، دست ما باز است تا از مدل‌های مختلف و متنوع‌تری در چیدمان منزل استفاده کنیم. کابینت ممبران، کابینت رنگ پولیشی و کابینت تمام چوب، مدل‌های رایج کابینت نئوکلاسیک هستند. دلیل اهمیت دکوراسیون آشپزخانه این است که آشپزخانه برای خیلی از افراد قلب خانه به شمار می رود، زیرا وقت زیادی را برای آشپزی و انجام بسیاری دیگر از کارها، در آن می گذرانند. بنابراین اگر قرار باشد زمان زیادی در آشپزخانه سپری شود، نوع سبک و رنگ و طرح دکوراسیون آن روی روحیه افراد تاثیر گذار خواهد بود. کابینت ها بیشترین تاثیر را در دکوراسیون آشپزخانه دارند و طرح آن، چیدمان سایر وسایل در آشپزخانه را تعیین می کند.

اجرای کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس نوعی از کابینت مدرن است که ویژگی بارز آن براق و درخشان بودن است. کابینت هایگلاس دارای مغزی ام دی اف و روکشی براق می باشد. اجرای کابینت های گلاس در آشپزخانه های کوچک امروزی، یک حسن است چرا که این کابینت فضا را بزرگتر نشان می دهد و از طرفی با انعکاس نور موجب ایجاد فضایی روشن و دلباز خواهد شد. ظاهر شفاف و براق این کابینت ها توجه بسیاری از افراد خوش سلیقه را به خود جلب کرده و کابینت را مدرن نشان می دهد. میزان براق بودن ورق های هایگلاس متفاوت است و می تواند کم یا زیاد با توجه به نوع ورق انتخاب شده باشد. این ورق ها انواع گسترده ای دارند و می‌توانند به صورت تک رنگ و یا دو رنگ طراحی و اجرا شوند. اجرای کابینت هایگلاس به همراه کابینت ام دی اف فوق برجسته از محبوب ترین انواع کابینت در سبک مدرن است.

اجرای کابینت پی وی سی

ورق پی وی سی از پرکاربردترین ورق ها در صنعت کابینت سازی می باشد. اجرای کابینت پی وی سی به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و ضربه بیشتر به عنوان صفحه کابینت به کار برده می شود. ساخت این کابینت مراحل مختلفی دارد که هر کدام از این مراحل به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد تا خروجی کار تمیز و بی عیب باشد. رنگ این کابینت ها معمولا سفید است. اولین مرحله در اجرای کابینت پی وی سی طراحی می باشد. طراحی کابینت معمولا با نرم افزار های ۳dmax و catia صورت می گیرد. با طراحی کابینت می‌توان پیش زمینه ای از کار نهایی را مشاهده کرد و ایرادات کار را برطرف کرد. اینکه صفحات کابینت پی وی سی ضخامت یکسانی داشته باشند، مسئله مهمی است که باید به آن اهمیت داد و در زمان برش باید به زمینی یا دیواری بودن آن توجه شود.

اجرای کابینت کنج (گوشه)

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که طراحی کابینت برای کنج آشپزخانه به چه صورت قابل اجراست؟ اجرای کابینت کنج ایده ای جذاب برای آشپزخانه های گوشه دار می باشد و تمام فضای کنج آشپزخانه را پر می کند. اجرای کابینت گوشه کاملا متناسب با آشپزخانه شما صورت می گیرد که البته در انواع مختلفی قابل اجراست! یکی از ساده ترین ایده ها برای کنج آشپزخانه این است که مرز بین دو کابینت را از بین برده و از درب دو لنگه استفاده شود.

اجرای کابینت

اجرای کابینت با سرامیک

صفحه کابینت جزو اصلی ترین قسمت ها در اجرای کابینت است و از آنجا که کاربرد های زیادی دارد، متریال بکار رفته در آن حائز اهمیت است. بسیاری از افراد وقت زیادی را در محیط آشپزخانه می گذرانند و معمولا کار های مربوط به پخت و پز را روی صفحه کابینت انجام می دهند، به همین خاطر جنس و مقاومت صفحه اهمیت ویژه ای دارد. اجرای کابینت با سرامیک در مقابل آب نفوذ ناپذیر می باشند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارند. همچنین به هیچ عنوان لکه ناشی از ریختن مواد غذایی را به خود جذب نمی کنند.

اجرای کابینت جزیره

از خلاقانه ترین ایده ها در دنیای مدرن استفاده از انواع جزیره ها در اجرای کابینت آشپزخانه است. تنوع جزیره ها به قدری زیاد است که در انواع سبک آشپزخانه با ابعاد گوناگون مورد طراحی است. اجرای کابینت جزیره نیازمند طراحی با توجه به ویژگی های آشپزخانه است تا محیطی صمیمی و کارآمد در آشپزخانه ایجاد شود. جزیره آشپزخانه معمولا خود دارای شلف و طبقه بندی هایی است تا فضای بیشتری برای نگهداری وسایل آشپزخانه فراهم شده و محیط آشپزخانه مرتب تر باشد. طراحی صفحه جزیره آشپزخانه به صورت سنگ و چوبی بسیار متداول است. جزیره چوبی بیشتر برای آشپزخانه هایی با سبک قدیمی و سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و نمایی کلاسیک را به وجود می آورد. تنوع در جزیره های سنگی بیشتر است و از سنگ های مختلفی برای جزیره استفاده می شود که بیشترین کارایی را سنگ های کوارتز و کورین دارند.

اجرای کابینت بدون دستگیره

کدستگیره کابینت ها، دارای تنوع بی شماری هستند و در طرح های مختلفی اجرا می شوند. سبک کابینت تاثیر مستقیمی بر روی نوع دستگیره آن دارد. کابینت های سبک کلاسیک معمولا دستگیره هایی با طرح های سنتی و به همراه ظریف کاری های زیاد دارند. در مقابل کابینت های مدرن دستگیره هایی ساده دارند و در مواردی حتی دستگیره آنها مخفی است و یا دستگیره ندارند. کابینت های ساده جلوه ای خاص و منحصربفرد به آشپزخانه شما می دهند. جدیدترین انواع سبک کابینت ها بدون دستگیره طراحی و اجرا می شوند.

قیمت اجرای انواع کابینت

از پر تکرار ترین سوالات کابینت سازی این است که قیمت اجرای انواع کابینت چگونه محاسبه می شود؟ در محاسبه قیمت، معیار هایی وجود دارد که تعیین کننده قیمت حدودی کابینت خواهد بود. کیفیت متریال و ابعاد آشپزخانه و بسیاری از موارد دیگر بر قیمت کابینت تاثیر گذار هستند. این را هم باید در نظر گرفت که اجرت ساخت انواع کابینت زمینی، دیواری و کمدی متفاوت می باشد.  

نمونه های اجرای کابینت آرکا دیزاین

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *