تی وی وال | اجرای کناف | اجرای کابینت

آرکا دیزاین

اطلاعات تماس

مدل تی وی وال

مدل تی وی وال | اجرا کناف | اجرا کابینت

با ورود تلویزیون به زندگی ما طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی تغییر چشمگیری پیدا کرد. بطوری که در قسمتی از اتاق نشیمن تلویزیون را قرار می دهند.

 بنابراین آن قسمت از خانه شما که تلویزیون در آن جا طراحی شده است را نقطه عطف سالن یا اتاق نشیمن و منزل می نامند. در گذشته که خانه ها اغلب ویلایی و بزرگ بودند تلویزیون را در اتاقی جدا قرار می دادند که به آن محیط تی وی روم می گفتند. اما امروزه که خانه ها آپارتمانی شدند و فضا کوچکتر این اتاق ها تبدیل به دیواری در اتاق نشیمن شدند که تلویزیون را در آن قسمت قرار می دهند. 

البته این دیوار ها در طراحی دیزاین داخلی خانه بیشتر از تی وی روم مورد استقبال قرار گرفت زیرا این سبک فضای کمتری اشغال کرده و از طرفی زیبایی بیشتری به محیط می بخشد. در بخش طراحی دیواری که تلویزیون را قرار می دهیم سبک های مختلفی از قبیل مینیمال، کلاسیک، مدرن و … وجود دارد.

متریال تی وی وال چیست؟

مدل ها و سبک های متنوعی برای طراحی تی وی وال وجود دارد که با توجه به سبک طراحی داخلی فضا و نوع متریال مورد استفاده متفاوت هستند.متریال مختلفی(چوب،سنگ،آجر،کناف،پنل سه بعدی و…) برای ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. 

مدل تی وی وال

برای این منظور می توان باکس هایی را مورد استفاده قرار داد که به وسیله کناف یا ام دی اف ساخته شده اند،یا از الوارهای چوبی(الوارهای پلی استر شده) استفاده کرد.یکی دیگر از متریال مورد استفاده در دیواره تلویزیون، آجرنما است. سنگ مرمر یا دیوارپوش هایی با طرح سنگ مرمر هم گزینه خوبی برای استفاده هستند. همچنین تلویزیون در این قسمت با دو مدل مختلف چیده می شود تی وی ست و تی وی وال  که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم. با آرکا دیزاین همراه باشید.

اجرا کناف

به طور ساده تی وی وال مدرن با کناف یک سازه ی چوبی و یا دیوار کاذب می‌باشند که در پشت تلویزیون ها قرار می‌گیرند.

برای طراحی تی وی وال مدرن با کناف همانطور که از اسمش مشخص است، طراحان، دیوار پشت تلویزیون را با کناف تزیین می‌کنند.

می‌توانید تلویزیون را به صورت نصب شده در دیوار کناف قرار دهید.

برای این کار، ابتدا باید محل نصب تلویزیون را با دقت انتخاب کنید.

سپس باید یک پایه مناسب برای نصب تلویزیون روی کناف انتخاب کنید.

در نهایت، با استفاده از مهارت های لازم و با رعایت اصول ایمنی، می‌توانید تلویزیون را به صورت ایمن و استاندارد روی کناف نصب کنید.

البته ساخت تی وی وال مدرن با کناف به دلیل وزن تلویزیون، نیاز به پشتیبانی مناسب دارد تا کناف خراب نشود. بنابراین پیشنهاد می شود با کارشناسان خبره آرکا دیزاین مشورت کنید.

ایده های طراحی تی وی وال ساده و شیک

اگر فضای کوچکی دارید، بهتر است قفسه‌های دیواری را در فضای خلوت اطراف تی وی وال طراحی کنید.

قرار دادن تلویزیون در بالای شومینه نیز ایده ی جالبی خواهد بود.

این ایده برای کسانی که می‌خواهند از دیوار شومینه ی خود استفاده کنند مناسب است.

استفاده از گل و گیاه اطراف تی وی وال نه تنها باعث زیبایی بیشتر می‌شود، بلکه باعث انتقال حس شادابی در حین تماشای تلویزیون خواهد شد‌.

اگر تلویزیونتان نسبتاً کوچک است و قاب عکس ها را بر روی دیوار نصب کرده‌اید، بهتر است تلویزیون دیواری کوچکتان را در بین آن ها قرار دهید تا تبدیل به قسمتی از گالری شود.

مدل تی وی وال

اگر خانه ی نقلی دارید، استفاده از تی وی وال های کشودار نقش موثری در دکوراسیون منزلتان دارند‌.

خرید ست تی وی وال و شلف دیواری یک هارمونی خاص و منحصر به فردی را در منزل ایجاد می‌کند و به فضای ذخیره سازی خانه کمک خواهد کرد. این ایده یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود.

قیمت انواع مدل تی وی وال

اگر اقدام به خرید تی وی وال کرده اید، باید بدانید که جنس، رنگ، ابعاد و طرح نقش مستقیمی بر قیمت تی وی وال دارد.

مدل تی وی وال

البته قبل از بررسی قیمت ها ابتدا ابعاد تلویزیون، دکوراسیون منزل و فضای خانه را هنگام انتخاب و خرید در نظر بگیرید‌.

تا تی وی وال مناسب را تهیه کنید. با تماس با آرکا دیزاین شما عزیزان می‌توانید از قیمت تی وی وال ها مطلع شوید.

قیمت تی وی وال با توجه به سبک های مختلف، انواع طراحی ها و متریال های مورد استفاده، متغیر می باشد.

مدل تی وی وال

تی وی وال

مدل تی وی وال

با اشاره به این مورد سوالی در ذهن شما ایجاد می شود که چه تفاوتی ایجاد می کند و محل قرارگیری تلویزیون چه خصوصیاتی می بایست داشته باشد؟

در جواب باید زاویه دید از سه فضای پرکاردر منزل را مورد بحث قرار دهم که گزینه اول نشیمن است و باید به گونه ای صورت گیردکه ضمن چیدمان صحیح و کاربردی برای مبلمان بتوانیم از هر جهت با نشستن روبروی آن زاویه خوب و درصدی به تصویر TV داشته باشیم .

و محل قرار گیری TV باید به صورتی باشد که از فضای پذیرائی برای میهمانان و آشپزخانه مواقع پخت غذا و صرف صبحانه به صورت 56تا 16درصد مورد رویت قرارگیرد.

نکات مورد اهمیت در طراحی مدل تی وی وال TV WALL

محل نصب تی وی وال

محل نصب به گونه ای باشد که تلویزیون در زوایای مختلف قابل دیدن باشد.

استفاده از اصل ارگونومی و قرار دادن تلویزیون بر روی تی وی وال باید به شکلی باشد که کمترین میزان فشار را در هنگام تماشای تلوزیون وارد کند.

ارتفاع مناسب به شکلی تنظیم گردد که وقتی بیننده در مقابل تی وی قرار می گیرد،چشمانش هم تراز با آن و خط دیدش در راستای وسط صفحه باشد.

همچنین تلویزیون روبروی پنجره و در معرض تابش نورخورشید نباشد،زیرا در این صورت نور به صفحه تابیده و مانع از تماشای تلویزیون می شود.   

توجه به خصوصیات فضاهای مختلف تی وی وال

با توجه به اینکه محل قرارگیری تلویزیون ممکن است در قسمت های مختلفی مانند اتاق نشیمن در نظر گرفته شود؛در طراحی دیوار پشت آن نیز توجه به نوع کاربری فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

البته تی وی وال تنها محدود به اتاق نشیمن نیست و ممکن است در اتاق خواب یا…. نیز نصب شود.

در نظر گرفتن متراژ فضا تی وی وال

در طراحی تی وی وال برای فضاهای کوچک دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فضاهای بزرگتر لازم است.

امروزه طراحی های جدید به گونه ای انجام شده که می توان محل تلویزیون را به طور مخفی طراحی کرد. 

نکته مهم دیگر همخوانی داشتن رنگ و نوع متریال به کار رفته در دیوار با دکوراسیون فضا است.

نورپردازی تی وی وال

نباید فراموش کرد که زیبایی هر نوع طراحی، با نورپردازی مناسب دوچندان می شود.

جهت انجام نورپردازی تی وی وال رعایت استانداردها و اصول آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا تلویزیون خود منبع نور و انعکاس دهنده آن است.

تی وی وال

اگر قصد طراحی ، ساخت و اجرای تی وی وال را دارید ما در گروه معماری آرکا دیزاین از ایده تا طراحی ، ساخت و اجرای تی وی وال در کنار شما هستیم.